Temat przewodni – Turystyka odpowiedzialna(zrównoważona)
Graja-Zwolińska S., Nowak P., Hotele przyjazne środowisku – utopia czy rzeczywistość? Studium przypadku miasta Poznania, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2020, nr 392, s. 7–18.
Jurczuk A., Idea zrównoważonego rozwoju w hotelarstwie na przykładzie sieci Radisson Blu, „Warsztaty z Geografii Turyzmu” 2020, t. 10, s. 183–190.
Kalinowska-Żeleźnik A., Eco eventy – zrównoważone produkty turystyki biznesowej w: Młynarczyk Z., Potocka I., Zajadacz A. (red.), Uwarunkowania i plany
rozwoju turystyki. Tom VI – Turystyka zrównoważona, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2010, s. 43–50.
Kapera I., Rozwój zrównoważony w hotelarstwie – między teorią a praktyką w Polsce, „Turyzm” 2018, nr 28 (2), s. 25–32.
Kazimierczak M., Jaką aksjologię zakłada idea zrównoważonego rozwoju w turystyce? w: Młynarczyk Z., Potocka I., Zajadacz A. (red.), Uwarunkowania i plany
rozwoju turystyki. Tom VI – Turystyka zrównoważona, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2010, s. 9-18.
Kłos A., Proekologiczne rozwiązania w obiektach hotelarskich, „Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja” 2013, nr 1(11), s. 147–165.
Kowalczyk A., Turystyka zrównoważona – aspekty kulturowe w: Młynarczyk Z., Potocka I., Zajadacz A. (red.), Uwarunkowania i plany
rozwoju turystyki. Tom VI – Turystyka zrównoważona, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2010, s. 19–29.
Kulczyk S., Bajtyngier A., Świadomi i pomocni. W stronę odpowiedzialnej turystyki. Przykłady z Nigru i Sierra Leone, Polska Akcja Humanitarna, Warszawa 2012, s. 7–30. [Rozdział 1. Odpowiedzialność - nowy (?) trend w turystyce].
Niezgoda A., Janczak K., Patelak K., Ekspertyza na temat wytycznych w zakresie zrównoważonej turystyki, Ministerstwo Rozwoju Pracy i Technologii, Activ Group, Łódź 2020, s. 6–47.
Plebańczyk K., Turystyka kulinarna w kontekście zrównoważonego rozwoju w kulturze – perspektywy dla Polski, „Turystyka Kulturowa” 2013, nr 10, s. 23–38
https://enjoyyourstay.pl/hotele-ekologiczne/
https://lepszyhotel.pl/kodeks-etyki-hotelarza-pobierz/
https://magazyn.travelist.pl/zrownowazona-turystyka-top-10-hoteli-eko-w-polsce/
https://natura.ceo.org.pl/turystyka-zrownowazona/
https://zpe.gov.pl/b/jak-w-turystyce-stosowac-zasady-zrownowazonego-rozwoju/PugyL17TB/
Literatura podstawowa:
Błądek Z., Hotele, programowanie, projektowanie, wyposażenie, Wyd. Albus, Poznań 2010;
Błądek Z., Nowoczesne hotelarstwo; Wydawnictwo Palladium, Poznań 2013;
Cetner J., Marketing w hotelarstwie, podręcznik do nauki zawodu, wyd. WSiP, Warszawa 2015;
Cymańska-Garbowska B., Witrykus D., Wolak G., Pietras J.: Działalność recepcji cz. 1, WSiP, Warszawa 2014;
Cymańska-Garbowska B., Witrykus D., Wolak G., Pietras J.: Działalność recepcji cz. 2, WSiP, Warszawa 2014;
Cymańska-Garbowska B., Witrykus D., Wolak G., Pietras J.: Organizacja pracy w hotelarstwie cz. 1, WSiP, Warszawa 2014;
Cymańska-Garbowska B., Witrykus D., Wolak G.: Organizacja pracy w hotelarstwie cz. 2, WSiP, Warszawa 2015;
Drogoń W., Granecka-Wrzosek B., Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, część 1 i 2, podręcznik do nauki zawodu, wyd. WSiP, Warszawa 2019
Drogoń W., Granecka–Wrzosek B., Podstawy hotelarstwa i usługi dodatkowe, WSiP, Warszawa 2013;
Duda J., Krzywda S., Obsługa konsumenta. Zeszyt ćwiczeń, WSiP, Warszawa 2014;
Duda J., Krzywda S., Usługi żywieniowe w hotelarstwie. Hotelarstwo, Tom IV, REA 2013;
Granecka- Wrzosek B., Usługi żywieniowe w hotelarstwie, WSiP, Warszawa 2013;
Ławniczak D., Szajna R., Obsługa kelnerska cz. I, II wyd. REA 2013, WSiP, Warszawa 2014;
Ławniczak D., Szajna R.,: Obsługiwanie gości cz. II, WSiP, Warszawa 2014;
Milewska M., Włodarczyk B., Hotelarstwo. Hotelarstwo – organizacja i funkcjonowanie obiektów noclegowych, PWE, Warszawa 2018;
Milewska M., Włodarczyk B., Hotelarstwo. Podstawowe wiadomości, PWE, Warszawa 2015;
Milewska M. Włodarczyk B.: Hotelarstwo cz.1, Podstawowe wiadomości z zakresu hotelarstwa, WSTiH, Łódź 2005;
Mazurkiewicz-Pizło A., Enoturystyka jako szansa rozwoju społeczno-ekonomicznego obszarów wiejskich, Wyd. Dom Organizatora, Warszawa-Toruń 2013;
Szajna R., Ławniczak D., Ziaja A., Organizowanie usług kelnerskich. Zeszyt ćwiczeń, WSiP, Warszawa 2015;
Szajna R., Ławniczak D., Ziaja A.: Usługi kelnerskie, WSiP, Warszawa 2015;
Szajna R., Ławniczak D., Usługi gastronomiczne, WSiP, Warszawa 2015;
Sawicka B., Hotelarstwo część IV - Usługi żywieniowe, Wydawnictwo Format A-B, Warszawa 2014;
Witkowski Cz., Hotelarstwo Cz. I – Podstawy hotelarstwa, WSE w Warszawie, Warszawa 2007;
Witkowski Cz., Kachniewska M., Hotelarstwo Cz. III – Hotelarstwo w gospodarce turystycznej, WSE w Warszawie, Warszawa 2005;
Woźniczko M., Jędrysiak T., Orłowski D., Turystyka kulinarna, PWE, Warszawa 2015;
Literatura uzupełniająca:
Bohdanowicz P., Turystyka a świadomość ekologiczna, Adam Marszałek, Toruń 2006;
Chomicki P., Język niemiecki zawodowy w branży turystycznej, WSiP, Warszawa 2013;
Dolińska–Romanowicz J., Nowakowska D.: How can I help you? Język angielski zawodowy dla zawodu technik hotelarstwa, REA, Warszawa 2011;
Dominik P., Drogoń W., Organizacja przedsiębiorstwa hotelarskiego, Wyd. Almamer, Warszawa 2009;
Drogoń W., Obsługa gości w recepcji, WSiP, Warszawa 2013;
Drogoń W., Rezerwacja usług hotelarskich, WSiP, Warszawa 2013;
Janosik A., Marczuk D.: Sztuka usługiwania. Jak być dobrym kelnerem. Wyd. CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2013;
Johann, M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw turystycznych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021
Mitura E., Koniuszewska E.: Hotelarstwo. Organizacja i technika pracy, DIFIN, Warszawa 2008;
Molenda M., Regionalny przemysłowy produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2015;
Piasta J., Marketing w hotelarstwie. Podręcznik praktyczny, Hotelarska Firma Ekspercka, Warszawa 2007;
Piekarski J., Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2004;
Praca zbiorowa, Kuchnia polska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005;
Samolczuk–Wolska M., Język angielski zawodowy w branży turystyczno–hotelarskiej, WSiP, Warszawa 2013;
Zawistowska H., Dębski M., Górska-Warsewicz H. Polityka turystyczna. Powstanie - rozwój - główne obszary PWE, Warszawa 2014;
Czasopisma:
„ Hotelarz”
„Świat hoteli”
„Biznes Hotel”
„Nowości gastronomiczne”
„Przegląd gastronomiczny”
Forbes
Harvard Business Review Polska
Zasoby Internetu:
https://www.msit.gov.pl/pl/turystyka/aktualnosci